Garantie is geen loos begrip bij iKitchen.be

Ook na uw aankoop zorgt iKitchen.be ervoor dat u een tevreden klant blijft! Wij zullen u als consument begeleiden en ondersteunen als het onverhoopt mocht gebeuren dat uw apparaat defect raakt. Op onze artikelen geldt vaak een fabrieksgarantie. Informatie hierover vindt u vaak in de verpakking van het artikel. Daarnaast is altijd de wettelijke garantie van kracht.

Defect binnen de fabrieksgarantieperiode

Als er een defect optreedt aan het product binnen de gestelde garantievoorwaarden en garantieperiode,  dan kunt u iKitchen per mail op de hoogte brengen. Het e-mailadres hiervoor is shop@ikitchen.be. Als antwoord en tevens ter bevestiging sturen wij u een reactie met daarin vermeld hoe we het probleem zo snel mogelijk gaan oplossen. Normaliter zullen wij u bij grote apparaten de contactgegevens van de fabrikant of importeur sturen zodat u direct een aan-huis-service afspraak kunt inplannen met de desbetreffende fabrikant. Wij willen zeker niet de intentie wekken om het probleem van ons af te schuiven maar het is de snelste manier om tot een economisch en degelijke oplossing te komen. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:

  • Ordernummer
  • Merk en typenummer
  • E nr en FD nummer (die kan u vinden binnenin het toestel op een zilverkleurige klever, of aan de onderzijde van kooktafels)
  • Omschrijving van het defect

Defect buiten de fabrieksgarantie periode
De procedures zijn zoals hierboven beschreven echter met het verschil dat er in deze situatie wel kosten kunnen worden berekend voor herstel van het apparaat. Dit is afhankelijk van de wettelijke garantie en eventueel een coulanceregeling van de fabrikant.
Wanneer u niet tot overeenstemming komt met de fabrikant over de toepassing van de wettelijke garantie of een coulanceregeling, dan kunt u het geschil voorleggen aan iKitchen.be. Indien gegrond neemt iKitchen.be haar verantwoordelijkheid en bemiddeld in alle redelijkheid tot een goede oplossing.

Vakkundige reparatiedienst
iKitchen werkt samen met de officiële, geautoriseerde reparatiediensten van de fabrikant. Dit biedt de volgende voordelen:

  • De monteur neemt op basis van de opgegeven storingsomschrijving alvast een aantal onderdelen mee.
  • De monteur heeft maximale kennis van de producten.
  • Het betreffende product wordt gecontroleerd op andere voorkomende storingen.
  • De technicus is geautoriseerd om eventueel een coulanceregeling toe te passen.

Er zijn uiteraard ook reparatiebedrijven die gecertificeerd en geautoriseerd zijn voor diverse fabrikanten reparaties. Veelal moeten deze monteurs toch de onderdelen bestellen en hebben niet altijd de specifieke kennis van de producten.